تکمیل و توسعه علوم

(کوچه خوشبختی)

تکمیل و توسعه علوم

(کوچه خوشبختی)

عادل فردوسی پور و مهندسی صنایع

جناب عادل فردوسی پور را که می شناسید؛ لیسانس و فوق لیسانس مهندسی صنایع را از شریف گرفته و دیگر حرفی نیست در مورد تخصص و اعتبارش؛ می گویند که استاد زبان هم هست در دانشگاه شریف!

ولی دقیقا خاطرم نیست، پارسال در یک مصاحبه تلویزیونی که با او انجام می شد، در پاسخ به اینکه مهندسی صنایع و فوتبال چه ارتباطی با هم دارند که شما به عنوان یک تحصیلکرده مهندسی صنایع، به عنوان موفقترین و معروفترین فرد رسانه ای در مورد فوتبال هستید، گفت که ارتباطی بین اینها نیست و این بخاطر علاقمندی زیاد من به فوتبال است!

 

البته عادل می توانست به صورت عادلانه تری بگوید که « فوتبال » هم می تواند به علت تیمی بودن بازی و نیز  ارتباطات و پاسکاری میان بازیکنان در حین بازی، و تاکتیکهای دفاعی و تهاجمی اتخاذ شده از سوی مربی، به عنوان یکی از موضوعات قابل بحث و بررسی مهندسی صنایع مطرح شود. مثلا بررسی و تحلیل آماری کارآیی و عملکرد بازیکنان با توجه به تعداد پاسهای درست و غلط، شوتهای درست و غلط، سانترها، مشارکت در تهاجم و دفاع، تعداد تکلها و توپگیریها و حتی وضعیت انضباطی و اخطارها، می تواند در باشگاههای حرفه ای فوتبال (حتی در ایران) مفید واقع شود و این با در نظر گرفتن اینکه، یک دقیقه بازی بازیکنان حرفه ای، هزینه فراوانی برای باشگاهها دارد، اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
zaman چهارشنبه 25 مهر 1386 ساعت 02:54 ب.ظ

بابا جو سایت واقعا داره فوتبالی می شه . ای ول
من می دونستم که اون گزارشگره مهندس صنایعه ولی چون از روش کارش در این دور جدید برنامه 90 اصلا خوشم نمی یاد اصلا باحاش حال نمی کنم . دوست دارم یبار بگیرم بزنمش .
ولی جالبی کار اینه که مهندسان صنایع بخاطر دیده مهندسی صنایع خود می تونن تو هر زمینه ایی کار کنن
حرفی که دکتر سید حسینی در هفته اولی که دانشجو شده بودم هیچوقت یادم نمی ره می گفت :
مهندس صنایع از پست ریاست بیمارستان تا پست ریاست صنعتی ترین شرکت صنعتی ، می تونه انجام وظیفه بکنه .
یادش بخیر ، از رفتن به رشته مهندسی عمران منصرفم کرد .

آخی یادش بخیر
آقای دکتر سید حسینی .....
من اقتصاد مهندسی داشتم باهاش...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد