تکمیل و توسعه علوم

(کوچه خوشبختی)

تکمیل و توسعه علوم

(کوچه خوشبختی)

چه طور باید شیر بخوریم!!

شاید یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر خانم‌ها و آقایان با آن مواجهند مشکل در مصرف شیر است.این مشکل واقعا وجود دارد و توضیحی کاملا علمی هم دارد.سعی می‌کنم ساده توضیح دهم.لطف کنید با سوالات پیچیده، من را فیتیله‌پیچ نکنید.ساده بیاندیشید و ساده بپرسید تا بتوانم ساده جواب دهم:

 

شیر یکی از باارزشترین مواد غذایی است.اما برای اینکه در بدن انسان جذب شود نیاز به یک فاکتور بسیار مهم دارد.در روده انسانها نوعی باکتری زندگی می‌کند که برای تجزیه محتویات شیر لازم است.در حالت عادی تعداد انها بسیار بسیار کم است.وقتی شما به یکباره حجم زیادی شیر میل می‌کنید(مثلا یک لیوان) باکتری مورد نیاز جهت تجزیه این یک لیوان در روده شما وجود ندارد، در نتیجه روده شما شیر را بعنوان یک ماده اضافی تشخیص داده و ان را دفع می‌کند.این دفع به صورت دل‌پیچه و اسهال رخ می‌دهد.

 

اما اگر به روشی اصولی شیر را مصرف کنید این مشکل اتفاق نخواهد افتاد.روز اول از مقدار حداقل شروع کنید.مثلا نصف استکان (یا حتی کمتر). باکتریهای اندک موجود در روده شما فرصت کافی خواهند داشت تا شیر موجود را تجزیه کنند و سپس بدن شما آنها را جذب خودش کند.در کنار این موضوع آن باکتریها می‌توانند فرصت لازم را داشته باشند برای اینکه تعداد خود را افزایش دهند.چند روز (مثلا 3 روز ) باهمین مقدار اندک، شیر میل کنید.روز 3-4 می‌توانید اندکی به میزان آن اضافه کنید.این سیکل را هرچند روز یکبار افزایش داده تا پس از مثلا 15 روز- یکماه، مقدار مصرف شیر روزانه خود را به یک لیوان در روز برسانید.

 

اگر این روش اصولی را همه شما دقیق و مو به مو بکار برید، حدود 90% شما بدون مشکل خواهید بود.در گروهی از افراد ممکن است بوی خود شیر برایشان ناراحت‌کننده باشد.این افراد می‌توانند از شیر پاستوریزه در هر فرم آن استفاده کنند: سرد گرم فرقی نمی‌کند.حتی اگر واقعا شیر به تنهایی برای شما غیرقابل تحمل است می‌توانید ترکیبات آن را امتحان کنید.

 

در زندگی حرفه‌ایم  تنها یک دسته مراجعان هستند که اعصاب من را بینهایت خط‌خطی می‌کنند: کسانی که صبر ندارند و عجولند!! عجول نباشید!! بلافاصله نپرید جلو که : اقا همه این کارها رو کردیم نشد!! ارام باشید و تک تک موارد را دقیق رعایت کنید.

 

با این که هیچ چیز هیچ چیز جایگزین خود شیر خالی نمی‌شود اما در صورتی که واقعا توانایی تحمل آن را -بعد از انجام این کارها - نداشتید، از ترکیبات آن استفاده کنید: شیرخرما ، شیرعسل ، شیرکاکائو ، شیرموز  و ….

 

گروه بسیار بسیار اندکی هستند که به صورت مادرزادی ممکن است در روده انها باکتری مربوطه وجود نداشته باشد(تاکید می‌کنم بسیار بسیار اندک: مریم خانوم ! شما همین اول نگو جزء این دسته هستید که باور نمی‌کنم!! )این موضوع را تنها یک پزشک مجرب و با آزمایشات متعدد می‌تواند تشخیص دهد.

 

برای این دسته از افراد توصیه می‌شود که شیر مصرف نکنند و بجای آن از سایر لبنیات مثل ماست ، پنیر ، دوغ  و …. استفاده کنند. بازهم تاکیید می‌کنم هیچکدام جایگزینی برای شیر نیستند همانطور که شیر هرگز جایگزینی برای ماست و پنیر و .. نخواهد بود.اگر ماست جایگزینی برای شیر بود چرا اسمش را شیر بگذارند؛ می‌گذاشتند ماست آبکی !!

 

فراموش نکنیم: هر چیزی خواص خاص خود را دارد.

نظرات 3 + ارسال نظر
سامانه مروارید چهارشنبه 2 آبان 1386 ساعت 08:40 ق.ظ http://www.morvaridonline.blogsky.com

با سلام خمت شما همکار اجمند، امیدوام من و ببخشید که این متن و از قبل آماده کرده بودم
دلیل این امر تنها اهمیت اطلاع رسانی این موضوع بود که اعلام کنم وبلاگ سامانه مروارید، که احتمالا به ‏دلیل معروفیتش آن را بشناسید، اقدام به نشر یک نقد توصیفی در خصوص وبلاگ کرده است. از شما ‏دعوت به عمل می آید تا در این نقد نظر خود را بفرمایید .‏

سامانه مروارید هر 24 ساعت یکبار اقدام به انتشار یک عکس و شعر به رسم کلاسیک میکند و آماده تبادل ‏لینک نیز میباشد.‏

http://www.morvaridonline.blogsky.com
morvarid_contact@yahoo.com

یلدا چهارشنبه 2 آبان 1386 ساعت 09:07 ق.ظ

مرسی آرش
موضوع جالبی نوشتی . مفید بود .
بد جوری فعالیت خودتو ، توو سایت داری نشون میدی

اروجنی - محمد چهارشنبه 2 آبان 1386 ساعت 10:35 ق.ظ

آرش سلام
بدجوری گیر دادی به شیر و تخم مرغ و گوجه و خیار
بابا بیا بیرون از این تنهایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد